AIDS w Ugandzie – funkcje kliniczne i społeczne ad 5

Katongole-Mbidde i in. donoszą również, że zakażenie HIV predysponuje pacjentów do ciężkiej malarii w Ugandzie .69 Wabwire-Mangen i in. Stwierdzono, że poziom przeciwciał specyficznych dla malarii u pacjentów z Ugandą jest różny w zależności od stopnia zakażenia HIV. [70] Konieczne są bardziej szczegółowe badania dotyczące objawów klinicznych, diagnozy i odpowiedzi na leczenie połączonego zakażenia HIV i chorób tropikalnych wspólnych dla tego obszaru. 71 Testowanie HIV jest w dużej mierze zbędne
Ze względów ekonomicznych testy na HIV nie są dostępne do rutynowego zastosowania klinicznego w Ugandzie. Zamiast tego, diagnoza AIDS jest dokonywana z modyfikacją kryteriów klinicznych AIDS ustalonych przez Światową Organizację Zdrowia.52 Dla diagnozy, kryteria te wykazały 92-procentową specyficzność i 83% dodatnią wartość predykcyjną, gdy enzym -wyłączony test immunoabsorpcyjny (ELISA) dla HIV jest stosowany jako złoty standard.52 Test ELISA na HIV stosowany w Ugandzie ma czułość od zaledwie 90 do 95 procent w porównaniu z testami Western blot, 52, więc kryteria kliniczne mogą być w rzeczywistości większe niż Dokładnie 92 procent. W praktyce błędy w diagnozowaniu AIDS w Ugandzie są bardzo rzadkie, gdy kryteria są ściśle stosowane. 72 Nieobecność testów na HIV nie powinna przeszkadzać pracownikom służby zdrowia w Ugandzie w diagnozowaniu i leczeniu AIDS.
Powszechna dostępność testów serologicznych w Stanach Zjednoczonych powoduje wiele niewiadomych w praktyce medycznej73. Kto powinien być testowany. Jakie jest znaczenie pozytywnego testu. Jaka jest naturalna historia osoby seropozytywnej. Podobnie, brak dostępności testów na HIV w Ugandzie stwarza pewną niepewność w kontaktach z pacjentami z AIDS: Czy jakaś inna przewlekła choroba powoduje objawy i oznaki immunosupresji. W obu przypadkach lekarze i pacjenci muszą nauczyć się żyć z niepewnością.
Dokładność każdego testu diagnostycznego jest związana z częstością występowania choroby w badanej populacji. Wysoka częstość występowania zakażeń wirusem HIV w szpitalach i klinikach w Ugandzie sprawia, że rozpoznanie kliniczne AIDS jest bardziej wiarygodne niż na obszarach o niskim rozpowszechnieniu HIV. Serologiczne badania niewyselekcjonowanych pacjentów ambulatoryjnych i ambulatoryjnych z ośmiu szpitali w Ugandzie w 1986 r. Wykazały wskaźnik seropreaunizacji HIV na poziomie 42 procent 52. Niedawno szpitale w Ugandzie zgłosiły AIDS jako jedną z najczęstszych przyczyn hospitalizacji wśród dorosłych.34 podejrzenie AIDS na podstawie wyników klinicznych jest bardzo prawdopodobne, że zostanie potwierdzone przez zaawansowane badania serologiczne, wirusologiczne lub immunologiczne. W praktyce, gdy diagnoza AIDS jest mocno podejrzewana klinicznie, ujemny test serologiczny na obecność wirusa HIV jest zwykle wykazywany w kolejnych badaniach jako fałszywie ujemny .72
I odwrotnie, przy tak wysokiej częstości występowania wirusa rutynowe testy serologiczne na obecność wirusa HIV mogą mieć potencjalnie szkodliwe skutki. Wiele uleczalnych chorób niezwiązanych z HIV, takich jak cukrzyca, infekcyjne zapalenie wsierdzia, dur brzuszny, bruceloza, niewydolność trzustki i trypanosomatoza, są często związane z prawdziwą seropozytywnością dla HIV. Te i inne uleczalne choroby mogą pozostać niezdiagnozowane, gdy pracownicy służby zdrowia błędnie przypisują wszystkim chorobom pacjentów, u których wiadomo, że są HIV-seropozytywni w przypadku zakażeń związanych z AIDS.
Z powodów opisanych powyżej, badania serologiczne HIV rzadko są konieczne w klinicznym leczeniu objawowych pacjentów z Ugandą
[przypisy: reumpapai, ginekolog warszawa nfz, thym uvocal ]