AIDS w Ugandzie – funkcje kliniczne i społeczne ad

Badania serologiczne przeprowadzone w Ugandzie w 1986 r. Wykazały dwie grupy o wyjątkowo wysokich wskaźnikach seropozytywności: barmanki (67 procent) i kierowcy ciężarówek (32 procent) 29. Krzywe występowania swoistych dla wieku pokazują, że większość przypadków AIDS w Ugandzie występuje u osób w wieku 20 do 40 lat. stary.25. Po zarażeniu HIV w społeczności przekracza 10 procent, jednak użyteczność identyfikacji grupy ryzyka w opiece nad pacjentem zaczyna maleć. Do 1989 r. Wskaźniki seropozytywności u kobiet w ciąży28 i niewyselekcjonowanych dawców krwi (Watson-Williams EJ, Program kontroli AIDS: komunikacja osobista) w Kampali, stolicy Ugandy, przekroczyły 20 procent. Krajowe badanie serologiczne przeprowadzone przez program kontroli AIDS w 1988 r. Wykazało wskaźniki osierocenia HIV na wsi w zakresie od 7 do 12 procent i wskaźniki miejskie od 8 do 30 procent. Z uwagi na wysoki wskaźnik rozpowszechnienia w populacji ogólnej, znajomość historii społecznej pacjenta rzadko pomaga w diagnozowaniu zakażeń wirusem HIV. Starzy i młodzi, mężczyźni i kobiety, bogaci i biedni, wiejscy i miejscy, żonaci i samotni są powszechnie zarażeni. Podobnie zagrożeni są członkowie wszystkich grup etnicznych, religii i zawodów. Gruźlica jest wszechobecna
Podkreślono wpływ epidemii HIV na rosnącą częstość występowania gruźlicy w Stanach Zjednoczonych.38 39 40 41 42 Zwykle tylko 5-10% dorosłych zakażonych Mycobacterium tuberculosis (wskazane przez pozytywny test skórny Mantoux) kontynuuje mieć aktywną gruźlicę. Niedawne badania prospektywne wykazały jednak, że u osób z reaktywnymi testami skórnymi Mantoux aktywna gruźlica występuje w tempie 7,9 procent rocznie, jeśli zakażenie HIV jest również obecne42. Jest to zgodne z obserwacją, że aktywna gruźlica występuje w 60 procentach. Haitańczycy (i ponad 80 procent Haitańczyków, którzy mają pozytywne testy skórne na gruźlicę) w pobliżu diagnozy AIDS.38 W dowolnej populacji częstość występowania klinicznej gruźlicy będzie określana na podstawie wcześniejszej częstości występowania dodatnich testów skórnych.
Gruźlica jest częstym przejawem AIDS w Afryce, 3 4 5, 9, 11, w tym Uganda.23 Jest to spowodowane powszechnym występowaniem zakażenia M. tuberculosis przed epidemią HIV. Reaktywne testy skórne Mantoux są widoczne u 60-80% nieszczepionych dorosłych Ugandyjczyków.43 U miliona dorosłych już zakażonych HIV, każdego roku może pojawić się 40 000 do 50 000 nowych przypadków aktywnej gruźlicy wywołanej przez HIV, oprócz 16 000 nowych przypadki zgłaszane corocznie przed epidemią HIV. Te przewidywane liczby sprawiają, że częstość występowania gruźlicy w Ugandzie należy do najwyższych na świecie.
Wzrost zachorowań na aktywną gruźlicę odnotowano już w Ugandzie, a roczna liczba potwierdzonych przypadków podwoiła się z 1984 r. Do 1987 r.44. Gruźlica była diagnozą przyjmującą w 10 procentach przyjęć lekarskich w szpitalu Mulago w Kampali w 1984/45 r., Ale liczba wzrosła w 1989 r. do około 30 procent (dane niepublikowane). Gruźlica płuc, gruczolakowate gruźlicze, wysięk opłucnowy, zapalenie otrzewnej i zapalenie osierdzia należą do najczęstszych rozpoznań na oddziałach medycznych w Szpitalu Mulago. Wielu pacjentów z gruźlicą ma inne objawy i oznaki immunosupresji
[podobne: zdjęcie cefalometryczne, przeglądarka skierowań do sanatorium nfz, hannibal po drugiej stronie maski cda ]

Powiązane tematy z artykułem: hannibal po drugiej stronie maski cda przeglądarka skierowań do sanatorium nfz zdjęcie cefalometryczne