Aliskiren, Enalapril lub Aliskiren i Enalapril w niewydolności serca

Wśród pacjentów z przewlekłą niewydolnością serca inhibitory konwertazy angiotensyny (ACE) zmniejszają śmiertelność i hospitalizację, ale rola inhibitora reniny u takich pacjentów nie jest znana. Porównaliśmy inhibitor ACE enalapril z inhibitorem reniny aliskirenem (aby sprawdzić wyższość lub co najmniej nie gorszy) oraz z połączeniem dwóch terapii (w celu sprawdzenia wyższości) u pacjentów z niewydolnością serca i zmniejszoną frakcją wyrzutową. Metody
Po pojedynczej fazie docierania przypisaliśmy pacjentom, w podwójnie ślepej próbie, do jednej z trzech grup: 2336 pacjentów zostało przydzielonych do otrzymania enalaprylu w dawce 5 lub 10 mg dwa razy na dobę, 2340 do otrzymania aliskirenu w dawka 300 mg raz na dobę, a 2340 do obu terapii (terapia skojarzona). Pierwszym złożonym wynikiem była zgon z przyczyn sercowo-naczyniowych lub hospitalizacja z powodu niewydolności serca.
Wyniki
Po medianie czasu obserwacji wynoszącej 36,6 miesięcy, pierwotny wynik leczenia wystąpił u 770 pacjentów (32,9%) w grupie leczenia skojarzonego oraz u 808 (34,6%) w grupie otrzymującej enalapryl (współczynnik ryzyka 0,93, 95% przedział ufności [CI ], 0,85 do 1,03). Pierwotny wynik leczenia wystąpił u 791 pacjentów (33,8%) w grupie aliskirenów (współczynnik ryzyka vs enalapril, 0,99, 95% CI, 0,90 do 1,10); wcześniej określony test na nie mniej niż ten nie został spełniony. Występowało większe ryzyko wystąpienia objawów hipotensyjnych w grupie leczenia skojarzonego niż w grupie leczonej enalaprilem (13,8% vs. 11,0%, P = 0,005), a także większe ryzyko wystąpienia podwyższonego stężenia kreatyniny w surowicy (4,1% w porównaniu do 2,7%). , P = 0,009) i podwyższony poziom potasu (17,1% w porównaniu z 12,5%, P <0,001).
Wnioski
U pacjentów z przewlekłą niewydolnością serca dodanie aliskirenu do enalaprylu spowodowało więcej zdarzeń niepożądanych bez zwiększenia korzyści. Nie wykazano gorszego działania aliskirenu w porównaniu z enalaprylem. (Finansowane przez Novartis, numer ATMOSPHERE ClinicalTrials.gov, NCT00853658.)
Wprowadzenie
Inhibitory konwertazy angiotensyny (ACE) skutecznie zmniejszają ryzyko zgonu i hospitalizacji u pacjentów z przewlekłą niewydolnością serca i zmniejszoną frakcją wyrzutową.1,2 W związku z tym zainteresowanie innymi podejściami do przerwania reniny układ angiotensynowy u pacjentów z niewydolnością serca. Blokery receptorów angiotensyny (ARB) były pierwszą testowaną alternatywą, aw jednym badaniu klinicznym kontrolowanym placebo kandesartan był związany z niższym ryzykiem zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych i hospitalizacji z powodu niewydolności serca u pacjentów, którzy nie mogli przyjmować inhibitorów ACE. porównanie bezpośrednie, losartan nie był tak skuteczny jak captopril.4
Zbadano również połączenie ARB i inhibitora ACE w dwóch badaniach z udziałem pacjentów z niewydolnością serca. W obu badaniach dodanie ARB do standardowej terapii inhibitorem ACE wiązało się z niższym ryzykiem hospitalizacji niewydolność serca w porównaniu z samą standardową terapią oraz, w jednym badaniu, z niższym ryzykiem zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych. Jednak żadna z prób nie zalecała dawki inhibitora ACE opartej na dowodach, a kolejne badania, które to wykazały, wykazały, że dodanie ARB było nieskuteczne u pacjentów z zawałem mięśnia sercowego iu innych pacjentów z wysokim ryzykiem sercowo-naczyniowym .7,8
Inhibitowanie reniną oferuje inne podejście do przerwania układu renina-angiotensyna. 9-11 Testowaliśmy, czy połączenie alaninyrenu z inhibitorem ACE enalapril było lepsze od samego enalaprylu i czy aliskiren był co najmniej nie gorszy od enalaprylu u pacjentów z niewydolnością serca. 12,13