Długoterminowe wyniki tętniaka aorty brzusznej w populacji Medicare

Randomizowane badania i badania obserwacyjne wykazały, że okołooperacyjna zachorowalność i śmiertelność są niższe przy wewnątrznaczyniowej naprawie tętniaka aorty brzusznej niż przy otwartej naprawie, ale korzyść z przeżycia nie jest utrzymywana. Ponadto zgłaszano obawy dotyczące długotrwałego ryzyka pęknięcia tętniaka lub potrzeby ponownego stosowania po naprawie wewnątrznaczyniowej. Metody
Oceniliśmy okołooperacyjne i długoterminowe przeżycie, ponowne interwencje i powikłania po naprawie wewnątrznaczyniowej w porównaniu z otwartą naprawą tętniaka aorty brzusznej w kohorty dopasowanej do oceny punktowej beneficjentów Medicare, którzy przeszli naprawę w okresie od 2001 do 2008 roku i byli monitorowani do 2009 roku .
Wyniki
Zidentyfikowaliśmy 39 966 par pacjentów, którzy przeszli albo otwartą naprawę, albo naprawę wewnątrznaczyniową. Całkowita śmiertelność okołooperacyjna wynosiła 1,6% przy naprawie wewnątrznaczyniowej w porównaniu do 5,2% przy otwartej naprawie (P <0,001). Od 2001 r. Do 2008 r. Śmiertelność okołooperacyjna zmniejszyła się o 0,8 punktu procentowego wśród pacjentów poddanych naprawie wewnątrznaczyniowej (p = 0,001) oraz o 0,6 punktu procentowego wśród pacjentów poddanych otwartej naprawie (p = 0,01). Szybkość konwersji z wewnątrznaczyniowej do otwartej naprawy zmniejszyła się z 2,2% w 2001 r. Do 0,3% w 2008 r. (P <0,001). Po przeszczepie wewnątrznaczyniowym wskaźnik przeżycia był istotnie wyższy niż po otwartej naprawie w ciągu pierwszych 3 lat obserwacji, po czym wskaźniki przeżycia były podobne. Przez 8 lat obserwacji interwencje związane z leczeniem tętniaka lub jego powikłaniami były częstsze po remoncie wewnątrznaczyniowym, natomiast interwencje w powikłaniach związanych z laparotomią występowały częściej po otwartej naprawie. Pęknięcie tętniaka wystąpiło u 5,4% pacjentów po remoncie wewnątrznaczyniowym w porównaniu z 1,4% pacjentów po otwartej naprawie w ciągu 8 lat obserwacji (P <0,001). Wskaźnik całkowitych ponownych interwencji w ciągu 2 lat po remoncie wewnątrznaczyniowym zmniejszył się z czasem (z 10,4% wśród pacjentów poddanych procedurom w 2001 r. Do 9,1% wśród pacjentów poddanych procedurom w 2007 r.).
Wnioski
Naprawa wewnątrznaczyniowa, w porównaniu z otwartą naprawą tętniaka aorty brzusznej, wiązała się z istotną przewagą w zakresie wczesnego przeżycia, która stopniowo z czasem ulegała zmniejszeniu. Częstość późnego pęknięcia była istotnie większa po naprawie wewnątrznaczyniowej niż po otwartej naprawie. Rezultaty naprawy wewnątrznaczyniowej z biegiem czasu ulegały poprawie. (Finansowane przez National Institutes of Health.)
Wprowadzenie
Coraz częściej stosuje się wewnątrznaczyniowe leczenie tętniaków aorty brzusznej. Do 2010 r. Naprawa wewnątrznaczyniowa stanowiła 78% wszystkich nienaruszonych napraw.1,2 Randomizowane, kontrolowane badania porównujące naprawę wewnątrznaczyniowa z otwartą naprawą wykazały ogólnie okołooperacyjną korzyść z naprawy wewnątrznaczyniowej nad naprawą otwartą.3-5 Jednak długoterminowe przeżycie Podobnie jest w przypadku obu podejść6-9 Ponieważ gromadzone są dane dotyczące wyników długoterminowych, zgłaszano obawy dotyczące naprawy wewnątrznaczyniowej w odniesieniu do zwiększonej częstości występowania późnej niewydolności prowadzącej do zerwania i większego odsetka ponownych interwencji.
W naszych wcześniejszych analizach przeprowadzonych z wykorzystaniem danych Medicare, które stanowią ponad 83% napraw tętniaków aorty brzusznej wykonanych w Stanach Zjednoczonych, 10,11, wyniki dotyczące przeżycia były podobne do obserwowanych w innych badaniach, 3-9, ale stwierdziliśmy również, że w 4-letniej obserwacji odnotowano zwiększoną liczbę ponownych interwencji związanych z leczeniem tętniaka lub jego powikłaniami (interwencja związana z tętniakiem) w grupie wewnątrznaczyniowej- zwiększona stopa ponownego leczenia komplikacji związanych z laparotomią w grupie otwartej naprawy
[hasła pokrewne: przytomny rozwój, przeglądarka sanatorium, peeling kawitacyjny allegro ]

Powiązane tematy z artykułem: peeling kawitacyjny allegro przeglądarka sanatorium przytomny rozwój