Infekcja HIV powiązana z zastrzykiem oksymorfonu w Indianie, 2014-2015 czesc 4

DIS oznacza specjalistę od interwencji związanych z chorobą. Ustanowione polecenie incydentu wskazuje, że państwowy wydział zdrowia stosował wystandaryzowane podejście do dowodzenia, kontroli i koordynacji reakcji kryzysowej. Panel B pokazuje diagnozy dotyczące HIV, które były związane z wstrzykiwaniem oksymorfonu opioidowego na receptę wśród 180 pacjentów, zgodnie z tygodniem testowania. Jeden pacjent był później zdeterminowany, aby otrzymać diagnozę zakażenia wirusem HIV przed wybuchem choroby i został wykluczony. Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka demograficzna i kliniczna oraz zachowania ryzykowne osób zarażonych wirusem HIV – Indiana południowo-wschodnia, 18 listopada 2014 r., Do listopada 2015 r. Od 18 listopada 2014 r. Do listopada 2015 r. Ustaliliśmy 181 przypadków epidemii pokrewne infekcje HIV-1. Pierwsze 3 przypadki zostały wykryte podczas rutynowych badań przesiewowych pod kątem HIV, a poprzez wstępne śledzenie kontaktów, 8 kolejnych przypadków zostało zdiagnozowanych u partnerów, którzy brali udział w wymianie strzykawek. Liczba nowych rozpoznań osiągnęła najwyższy poziom w marcu i kwietniu, co zbiegło się z gwałtownym wzrostem wysiłków testowych, a następnie osiągnęła plateau (ryc. 1). Średni wiek pacjentów wynosił 34 lata (zakres międzykwartylny, 28 do 42), 57,5% stanowili mężczyźni, 98,9% było białe, a 89,5% mieszkało w hrabstwie Scott (tabela 1); szacowana częstość występowania HIV wśród dorosłych, w wieku od 18 do 65 lat, w hrabstwie Scott w tym czasie wynosiła 1,1%. Łącznie 159 ze 181 pacjentów (87,8%) zgłaszało wstrzyknięcie oksymorfonu opioidowego na receptę w ciągu ostatnich 12 miesięcy (91,9% z 173 pacjentów, którzy zgłosili zażywanie narkotyków w zastrzykach). Osoby, które zgłosiły wstrzykiwanie oksymorfonu często opisują kruszenie, rozpuszczanie i gotowanie oksymorfonu o przedłużonym uwalnianiu (Opana ER, Endo Pharmaceuticals). Pacjenci będący pacjentami zgłaszali również wstrzykiwanie innych leków w ciągu ostatnich 12 miesięcy; wśród 173 pacjentów, którzy zgłosili zażywanie narkotyków w iniekcjach, 47 (27,2%) zgłosiło sporadycznie wstrzyknięcie heroiny, 40 (23,1%) zgłosiło wstrzyknięcie metamfetaminy, 15 (8,7%) zgłosiło wstrzyknięcie kokainy, a 2 (1,2%) zgłosiło wstrzyknięcie oksykodonu. Spośród 77 kobiet, 19 (24,7%) deklarowało wymianę płci za pieniądze lub narkotyki w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W sumie 167 pacjentów (92,3%) było współzakażonych HCV, w tym diagnozami postawionymi przed epidemią i w jej trakcie (Tabela 1).
Analiza molekularna
Ryc. 2. Ryc. 2. Maksymalnie wiarygodne drzewo filogenetyczne sekwencji polimerazy HIV-1 – Indiana południowo-wschodnia, 18 listopada 2014 r., Do listopada 2015 r. Diagramy te przedstawiają maksymalne prawdopodobieństwo zależności filogenetycznych od 159 polimerazy HIV-1 (pol) sekwencje od pacjentów z przypadkami w południowo-wschodniej Indianie, którzy otrzymali nową diagnozę zakażenia wirusem HIV między 18 listopada 2014 r. a listopada 2015 r. i którzy mieli próbkę do sekwencjonowania (czerwone kółka wypełnione); diagram zawiera również lokalne referencyjne sekwencje pol z infekcji HIV zdiagnozowanych w powiatach Indiany innych niż Scott County (otwarte czerwone kółka) i sekwencje referencyjne GenBank zidentyfikowane przy użyciu oprogramowania Basic Local Alignment Search Tool (BLAST) (czarne kółka wypełnione). Odgałęzienia niektórych sekwencji referencyjnych są zwinięte (wypełniony czarnym trójkątem) dla lepszej wizualizacji całego drzewa, a liczba taksonów w tej gałęzi jest pokazana
[podobne: brachyterapia prostaty, hiperkineza, przytomny rozwój ]