Pneumonia nabyta przez społeczność, wymagająca hospitalizacji wśród amerykańskich dzieci

Szacunki dotyczące częstości hospitalizacji z powodu pozaszpitalnego zapalenia płuc u dzieci w Stanach Zjednoczonych, które opierają się na prospektywnym gromadzeniu danych, są ograniczone. Wymagane są zaktualizowane dane szacunkowe dotyczące zapalenia płuc, które zostały potwierdzone radiologicznie i przy użyciu bieżących laboratoryjnych testów diagnostycznych. Metody
Przeprowadziliśmy aktywny, oparty na populacji, nadzór nad pozaszpitalnym zapaleniem płuc wymagającym hospitalizacji wśród dzieci poniżej 18 roku życia w trzech szpitalach w Memphis, Nashville i Salt Lake City. Wykluczyliśmy dzieci z niedawną hospitalizacją lub ciężką immunosupresją. Próbki krwi i układu oddechowego były systematycznie zbierane w celu wykrycia patogenu za pomocą wielu metod. Radiogramy klatki piersiowej zostały zbadane niezależnie przez radiologów prowadzących badania.
Wyniki
Od stycznia 2010 r. Do czerwca 2012 r. Zarejestrowaliśmy 2638 spośród 3803 kwalifikujących się dzieci (69%), z których 2358 (89%) miało radiologiczne objawy zapalenia płuc. Mediana wieku dzieci wynosiła 2 lata (zakres międzykwartylowy, do 6); 497 z 2358 dzieci (21%) wymagało intensywnej opieki, a 3 (<1%) zmarło. Wśród 2222 dzieci z radiologicznymi objawami zapalenia płuc oraz z próbkami dostępnymi do testów bakteryjnych i wirusowych, wirusowy lub bakteryjny patogen wykryto w 1802 (81%), jeden lub więcej wirusów w 1472 (66%), bakterie w 175 (8%) oraz bakteryjne i wirusowe patogeny u 155 (7%). Roczna zapadalność na zapalenie płuc wynosiła 15,7 przypadków na 10 000 dzieci (przedział ufności 95% [CI], 14,9 do 16,5), przy czym najwyższy odsetek dotyczył dzieci w wieku poniżej 2 lat (62,2 przypadków na 10 000 dzieci, 95% CI, 57,6 do 67,1). Wirus oddechowy częściej występował u dzieci w wieku poniżej 5 lat niż u starszych dzieci (37% vs. 8%), podobnie jak adenowirus (15% w porównaniu do 3%) i metapneumowirusy u ludzi (15% vs. 8%). Mycoplasma pneumoniae występowała częściej u dzieci w wieku 5 lat lub starszych niż u młodszych dzieci (19% w porównaniu do 3%).
Wnioski
Ciężar hospitalizacji dzieci z zapaleniem płuc nabytym przez społeczność był najwyższy wśród bardzo młodych, z wirusami układu oddechowego najczęściej wykrywanymi przyczynami zapalenia płuc. (Finansowane przez Dywizję Grypy Narodowego Centrum Szczepień i Chorób Oddechowych).
Wprowadzenie
Zapalenie płuc jest najczęstszą przyczyną hospitalizacji wśród dzieci w Stanach Zjednoczonych, 1-3 z kosztami leczenia szacowanymi na prawie miliard USD w 2009 roku. Pomimo tego dużego obciążenia chorobami, krytyczne luki pozostają w naszej wiedzy na temat zapalenia płuc u dzieci.5
Współczesne szacunki częstości występowania i przyczyn mikrobiologicznych hospitalizacji z powodu pozaszpitalnego zapalenia płuc u dzieci w Stanach Zjednoczonych miałyby znaczenie.5 Najnowsze opublikowane dane dotyczące zapadalności na zapalenie płuc wykorzystywały dane administracyjne, które są ograniczone ze względu na ścisłą charakterystykę kliniczną i radiologiczną. Definicja społecznościowego zapalenia płuc jest trudna do zastosowania do takich danych i dlatego, że testy diagnostyczne nie są przeprowadzane systematycznie, a zatem brakuje szczegółowych danych etiologicznych.6 Inne badania etiologiczne zapalenia płuc u dzieci w Stanach Zjednoczonych zostały ograniczone do pojedynczych miejsc i zostały o krótkim czasie trwania .5,7 Jest to krytyczny czas dla badań etiologicznych, ponieważ w ciągu ostatnich trzech dekad skoniugowane szczepionki pneumokokowe i Haemophilus influenzae typu b (Hib) znacznie zmniejszyły częstość występowania chorób związanych z tymi patogenami.8-11 Ulepszenia w molekularnych testach diagnostycznych również dają nowe możliwości, aby pogłębić naszą wiedzę. 12,13
Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (CDC) Badanie etiologii zapalenia płuc we Wspólnocie (EPIC) było prospektywnym, wieloośrodkowym, populacyjnym, aktywnym badaniem z inwigilacją