Przezcewnikowa lub chirurgiczna wymiana zastawki aortalnej u pacjentów z umiarkowanym ryzykiem ad 7

Echokardiograficzne wyniki
Rycina 3. Rycina 3. Wyniki badania echokardiograficznego.Panel A pokazuje zmianę w zakresie zastawki aortalnej od wartości wyjściowych do 2 lat, a w panelu B odsetek pacjentów z niedomykalnością okołodołkową aorty w 30 dniu, roku i 2 lata po zabiegu. Panel C pokazuje krzywe czasu do wystąpienia zgonu z dowolnej przyczyny w zależności od nasilenia parwawarowej niedomykalności aortalnej (analiza post hoc). Wstawka pokazuje te same dane na powiększonej osi y.
W przypadku obu terapii, od wartości początkowej do 30 dni, obszary zastawki aortalnej i frakcja wyrzutowa lewej komory znacznie się zwiększyły, a średnie gradienty zastawki aortalnej znacznie się zmniejszyły; zmiany te utrzymywały się przez 2 lata (rys. 3 i tabela S8 w dodatkowym dodatku). Poprawa w obszarach zastawki aortalnej i gradienty we wszystkich punktach czasowych były istotnie większe po TAVR niż po operacji.
Częstość i ciężkość niedomykalności zastawki aortalnej były większe po TAVR niż po operacji (ryc. 3). W grupie TAVR po 30 dniach zaobserwowano łagodną niedomykalność zastawki okołozastawkowej zgodnie ze standardowym schematem klasyfikacji u 22,5% pacjentów oraz umiarkowaną lub ciężką niedomykalność zastawki okołozastawkowej w 3,7%. Pacjenci z grupy TAVR, którzy mieli umiarkowaną lub ciężką, ale nie łagodną, niedomykalność zastawki aortalnej (zgodnie ze standardowym lub rozszerzonym schematem klasyfikacji) po 30 dniach, wykazywali większą śmiertelność w ciągu 2 lat obserwacji niż pacjenci, którzy nie mieli ani niedomykalność (P <0,001) (Figura 3).
Dyskusja
Główne wyniki z kohorty PARTNER 2 Randomizowane badanie z udziałem pacjentów z pośrednim ryzykiem można podsumować w następujący sposób. Po pierwsze, TAVR, wykonywany w doświadczonych ośrodkach, przy użyciu niższego profilu, urządzenia nowej generacji, nie ustępował chirurgii w odniesieniu do wyników po 2 latach (zgon z jakiejkolwiek przyczyny lub upośledzający udar). Po drugie, gradienty zastawek bioprotetycznych były niższe, a obszary były większe w przypadku zastawki SAPIEN XT w porównaniu z zastawkami chirurgicznymi, natomiast częstość występowania niedomykalności zastawki aortalnej była większa po TAVR niż po operacji. Po trzecie, kilka korzyści w odniesieniu do drugorzędowych punktów końcowych było związanych z TAVR, w tym mniejsze ryzyko wystąpienia krwawień, ostre uszkodzenie nerek i nowo rozpoznane migotanie przedsionków, a także szybszy wczesny powrót do zdrowia, który spowodował krótsze czasy pobytu w OIT. i szpital.
Chociaż kohorta badania reprezentuje niższą kategorię ryzyka niż kohorty w poprzednich badaniach, 3,4 ci pacjenci nadal należą do grupy kwintile o największym ryzyku u pacjentów ze zwężeniem zastawki aortalnej, którzy są kandydatami do operacji w Stanach Zjednoczonych18, 24 i gdzie indziej.25, 26 Nasze odkrycia dotyczące nieporównywalności TAVR z chirurgią były solidne, z podobnymi wynikami między grupami dla końcowych punktów śmierci i udaru oraz ze spójnością we wszystkich badanych podgrupach. Prawdopodobna przewaga TAVR nad operacją w kohorcie dostępu przez tętnicę płucną jest nowym odkryciem dla zaworów rozszerzalnych balonowo. Wymaga to oceny prospektywnej w badaniu nad wyższością o odpowiedniej mocy
[patrz też: wkładki antypotowe, drgajaca powieka, reumpapai ]