Wpływ miejscowego płukania cyklosporyną na ustne liszaj planus – analiza podwójnie ślepa czesc 4

Wpływ pojazdu na wszystkich ośmiu pacjentów został uwzględniony w analizie statystycznej. Faza otwarta
W fazie otwartej ośmiu pacjentów, którzy otrzymali cyklosporynę po podaniu nośnika, wykazywało kliniczne reakcje i spadek średnich ocen bólu, które były równoważne reakcjom u pacjentów, którzy otrzymali tylko cyklosporynę podczas fazy podwójnie ślepej. Średnie wyniki dla rumienia zmniejszyły się z 1,8 . 0,3 przed terapią cyklosporyną do 0,3 . 0,1 po ośmiu tygodniach leczenia. Średnie wyniki dla erozji i retikulacji zmniejszyły się z 1,7 . 0,4 do 0,1 . 0,1 i od 1,8 . 0,3 do 1,0 . 0,2, odpowiednio. Średnie wartości bólu zmniejszyły się z 1,6 . 0,3 do 0,2 . 0,1 po ośmiu tygodniach cyklosporyny.
Tabela 1. Tabela 1. Kliniczna poprawa doustnego liszaju planus u 16 pacjentów po ośmiu tygodniach miejscowej terapii cyklosporyną. Rysunek 2. Rysunek 2. Średnia poprawa (. SE) podczas fazy podwójnie ślepej (otwarte koła) i otwarta faza (lite kręgi) podczas ośmiu tygodni terapii cyklosporyną. Wskaźnik nasilenia jest średnią punktową dla retikulacji, rumienia, erozji i objawów bólowych.
Odpowiedzi wszystkich pacjentów na leczenie cyklosporyną przedstawiono w Tabeli 1. W ocenie ogólnej znaczną poprawę lub poprawę odnotowano u 14 z 16 pacjentów. U wszystkich 16 pacjentów zaobserwowano poprawę leczenia cyklosporyną już w tydzień po rozpoczęciu leczenia, ale na ogół stało się oczywiste od czwartego do szóstego tygodnia. Czterech pacjentów nie odczuwało ulgi w bólu aż do ostatnich dwóch tygodni terapii. Przebieg poprawy w okresie ośmiu tygodni w fazie podwójnie ślepej i otwartej pokazano na rycinie 2. Ogólnie, zmiany siatkowe na błonie śluzowej policzka i warg reagowały lepiej niż zmiany na języku i dziąśle.
Kontynuacja
Dwunastu z 16 pacjentów było dostępnych do badania okresowego po zakończeniu leczenia cyklosporyną. Miesiąc po zakończeniu terapii u 4 pacjentów wystąpiły zaostrzenia o w przybliżeniu takiej samej nasileniu, jak ich początkowa prezentacja przed terapią. Pacjenci ci od tamtej pory zareagowali na konwencjonalne terapie miejscowe. Czterech pacjentów pozostało wolnych od choroby przez trzy do sześciu miesięcy po leczeniu. Zmiany, które powstały po remisji były łagodniejsze niż te przed terapią, i łatwo ustąpiły po zastosowaniu terapii miejscowej. Pozostali czterej pacjenci mieli całkowite remisje przez sześć do ośmiu miesięcy po zakończeniu terapii.
Skutki uboczne i zmiany w wartościach laboratoryjnych
U żadnego z pacjentów kliniczne skutki uboczne lub zmiany w wartościach laboratoryjnych nie wymagają wycofania cyklosporyny. Skutki uboczne zgłaszane przez wszystkich pacjentów ograniczały się do przejściowego pieczenia powierzchni błony śluzowej podczas świstowania leku. Dwunastu z 16 pacjentów otrzymujących cyklosporynę i 3 z 8 pacjentów otrzymujących nośnik zauważyło wytrącenie roztworu podczas stosowania, co skutkowało woskowymi cząstkami, które były łatwo wydalane z jamy ustnej.
Tylko u jednego pacjenta wartości laboratoryjne podczas terapii różniły się znacznie od wartości przed terapią; poziom kreatyniny w surowicy pacjenta, wynoszący 110 .mol na litr (1,3 mg na decylitr) na linii podstawowej, pozostał niezmieniony do ósmego tygodnia, kiedy wzrósł do 150 .mol na litr (1,7 mg na decylitr)
[patrz też: karambit fade allegro, omułek zielonowargowy opinie, tobrex krople ]

Powiązane tematy z artykułem: karambit fade allegro omułek zielonowargowy opinie tobrex krople